1618 Patricia Ave, Port Coquitlam (C.-B.) V3B 4A8
Tél: 604-552-7915

Routes de neige – Snow Routes

Chers parents / tuteurs :

Pour des raisons de sécurité, le service d’autobus peut avoir à utiliser les routes de neige.

Les « circuits enneigés » ont moins d’arrêts et les parents doivent amener les enfants aux arrêts désignés. Il n’y aura aucun ramassage à la porte. Si vous décidez de garder votre enfant à la maison, veuillez utiliser le système School Messenger.

Il est très possible que les conditions de la route ralentissent la circulation, alors attendez au moins 15 minutes avant d’appeler la compagnie d’autobus. Cependant, les autobus ne retourneront pas ramasser les enfants qui ont manqué l’autobus.

Pour le retour à la maison, les enfants ne descendent de l’autobus que si les parents sont présents à l’arrêt désigné, sauf si nous avons la permission écrite de les laisser sortir sans supervision. Dans le cas où un enfant ne peut être laissé à l’arrêt, il sera retourné à l’école et les parents devront venir le chercher.

La direction

Pour consulter les routes de neige, veuillez cliquer ici : Pioneers Snow Routes

———————————————

Dear parents and tutors :

For security reason, buses may have to run the snow routes. Snow routes will have fewer stops, and parents will have to bring their children to these pickup points. Service will not be “door- to door”.

Parents are not required to phone the bus company to tell if their children are not riding the bus as the bus will not wait beyond the set time at the pick-up points. Please try to arrive at these pick-up points five minutes before the scheduled stop time. Buses will not come back for students who miss the bus.

If you decide to keep your child at home, please use School Messenger system.

There is a good possibility that because of the snow, these routes will be running behind schedule so please do not phone the dispatch until the bus is at least fifteen minutes behind schedule. Remember that you do not have to go to a specific stop; you can catch the bus at any of the stops on your run.

For the PM routes, children will only be dropped off when their parents are present, unless we have permission from them for unsupervised drop-offs. If we are unable to leave your child at the stop, he/she will be returned to school, and the parents will need to pick him/her there.

The administration

To consult the snow routes, please click here : Pioneers Snow Routes